MediaInOne - Portal informacyjno-komunikacyjny branży medialnej
lub
lub
Artykuły w dziale Badania
  • czerwiec 2024
  • 15 maja, 2025

    Infrastruktura i sposoby konsumpcji usług medialnych w 2024 r.

    Redakcja
    Krajowy Instytut Mediów opublikował wyniki cyklicznego mediowego badania konsumenckiego, realizując sprawozdawczość wpisaną w działalności regulatora rynku, KRRiT

    Wskaźnik posiadania telewizora w gospodarstwach domowych ustabilizował się. W roku 2024 sprawny telewizor posiadało 93,5% gospodarstw domowych. Równocześnie do 42% wzrosła liczba gosp. domowych podłączających telewizor do internetu.

    Maleje liczba gospodarstw domowych posiadających tradycyjne odbiorniki radiowe (nie licząc aplikacji radiowych online) – z 81% gosp.

    ...[...]
    10 października, 2024

    Infrastruktura i sposoby konsumpcji usług medialnych w 1 połowie 2024

    Redakcja

    07.10.2024

    Krajowy Instytut Mediów opublikował wyniki cyklicznego badania konsumenckiego, dostarczając sprawozdawczość wpisaną w zakres działalności regulatora rynku mediowego – KRRiT

    Od 2022 roku obserwujemy spadek liczby telewizorów. W 1 połowie 2024 roku sprawny telewizor posiadało 92,7% gosp. domowych. Liczba telewizorów zmniejsza się szczególnie w dużych miastach, wśród osób z wyższym wykształceniem oraz wśród młodzieży i młodych dorosłych (16-29 lat).

    Maleje również liczba tradycyjnych odbiorników

    ...[...]
    5 września, 2024

    Dla widzów TV lokalnych ważne są programy polityczne, jeśli bezpośrednio dotyczą ich regionu.

    Redakcja
    Internauci preferują płacić za treści w internecie poprzez abonament – KIM udostępnia wyniki analizy dwóch obszarów

    28.08.2024

    W ramach projektu badawczego Audio Track, zrealizowano moduł analizujący dwa ciekawe obszary:

    – preferencji dotyczących treści/programów telewizyjnych wybieranych przez widzów telewizji lokalnych oraz

    – preferencji w zakresie opłat za płatne treści w internecie.

    Pomiar prowadzono w okresie  29.07–11.08.2024

    ...[...]
    15 kwietnia, 2024

    Radio to nadal bardzo popularne medium – Krajowy Instytut Mediów publikuje wyniki badań Audio Track za rok 2023, porównując je z rokiem 2022

    Redakcja

    15.03.2024

    W 2023 r., w kategorii 15+, radio gromadziło średnio 18,1 mln słuchaczy dziennie (56,6% ogółu mieszkańców Polski w tej kategorii) vs. 20,1 mln (62,2%) w 2022 roku.

    Spadek liczby słuchaczy dotyczy jedynie odbioru radia za pośrednictwem fal radiowych.

    Nie ulega zmianie liczba osób słuchających radia przez internet (7,6% ogółu mieszkańców Polski 15+).

    RMF FM

    ...[...]
    10 kwietnia, 2024

    Wyniki Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów za 2023 rok

    Firma

    04.04.2024

    Odbiornik telewizyjny nie jest już wiodącym urządzeniem w gospodarstwach domowych. Jest powoli wypierany przez telefon komórkowy. Maleje również liczba tradycyjnych odbiorników radiowych, które są zastępowane urządzeniami mobilnymi.

    Grafika: Krajowy Instytut Mediów

    Z jednej strony maleje dostęp do tradycyjnego źródła sygnału tv, z drugiej strony pojawienie się internetu zwiększa potencjał dostępu do

    ...[...]
    8 kwietnia, 2024

    Badanie Założycielskie Raport 2023

    Firma

    02.04.2024

    Badanie Założycielskie prowadzone przez Krajowy Instytut Mediów to pierwsze w Polsce jednoźródłowe badanie opisujące użytkowników telewizji, radia i internetu. Objęło w roku 2023 ogólnopolską losową próbę 15 015 gospodarstw domowych (największą w Polsce), w których zrealizowano łącznie 32 735 wywiadów z osobami w wieku 4 lata i więcej. Pomiar jest realizowany cyklicznie, na dużej próbie losowej, adresowej, zgodnie z wymogami precyzyjnych badań przesiewowych, w oparciu o spis gospodarstw domowych...[...]
    Dział Badania

    Badania mediów to ogół badań, wykorzystujących różne metody i techniki badawcze, których zasadniczych celem jest zbieranie i analizowanie wszelkich danych na temat zasięgu i użytkowania prasy, radia, telewizji oraz Internetu. Krajowy Instytut Mediów to wyspecjalizowany podmiot badawczy, zajmujący się kompleksowymi pomiarami konsumpcji telewizji, radia i internetu w Polsce. Głównym badaniem prowadzonym przez Instytut jest Jednoźródłowe Badanie Założycielskie, realizowane zgodnie ze "Złotym Standardem Pomiaru Mediów Elektronicznych".

    Najnowsze wpisy

    17 października, 2025
    Media Freedom Act – nowa era regulacji mediów w Unii Europejskiej
    Redakcja
    17 października, 2025
    Polski Światłowód Otwarty zwiększa zasięg. Blisko 53 tys. nowych gospodarstw z dostępem do szybkiego internetu
    Redakcja
    17 października, 2025
    Technologie krytyczne dla Polski i Unii Europejskiej. Program STEP na rzecz strategicznych innowacji
    Informacja

    W tym dziale

    15 maja, 2025
    Infrastruktura i sposoby konsumpcji usług medialnych w 2024 r.
    Redakcja
    22 października, 2024
    Krajowy Instytut Mediów prezentuje wyniki badań oglądalności lokalnych stacji telewizyjnych za okres od lipca 2023 r. do czerwca 2024 r.
    Redakcja
    10 października, 2024
    Infrastruktura i sposoby konsumpcji usług medialnych w 1 połowie 2024
    Redakcja