MediaInOne - Portal informacyjno-komunikacyjny branży medialnej
lub
lub
Artykuły w dziale Badania
  • czerwiec 2024
  • 22 grudnia, 2025

    Sztuczna inteligencja w mediach. Co naprawdę myślą Polacy? Badanie opinii publicznej na zlecenie KRRiT

    Redakcja

    Ponad 92% Polaków jest świadomych stosowania sztucznej inteligencji przez dziennikarzy, ale aż 66% obawia się manipulacji za pomocą treści tworzonych przez algorytmy i ich wpływu na opinię publiczną. Prawie 96% odbiorców oczekuje, żeby materiały tworzone z wykorzystaniem sztucznej inteligencji były wyraźnie oznaczone. Jednocześnie, wraz z szybkim rozwojem narzędzi AI, rośnie zapotrzebowanie na określenie jasnych zasad

    ...[...]
    15 maja, 2025

    Infrastruktura i sposoby konsumpcji usług medialnych w 2024 r.

    Redakcja
    Krajowy Instytut Mediów opublikował wyniki cyklicznego mediowego badania konsumenckiego, realizując sprawozdawczość wpisaną w działalności regulatora rynku, KRRiT

    Wskaźnik posiadania telewizora w gospodarstwach domowych ustabilizował się. W roku 2024 sprawny telewizor posiadało 93,5% gospodarstw domowych. Równocześnie do 42% wzrosła liczba gosp. domowych podłączających telewizor do internetu.

    Maleje liczba gospodarstw domowych posiadających tradycyjne odbiorniki radiowe (nie licząc aplikacji radiowych online) – z 81% gosp.

    ...[...]
    10 października, 2024

    Infrastruktura i sposoby konsumpcji usług medialnych w 1 połowie 2024

    Redakcja

    07.10.2024

    Krajowy Instytut Mediów opublikował wyniki cyklicznego badania konsumenckiego, dostarczając sprawozdawczość wpisaną w zakres działalności regulatora rynku mediowego – KRRiT

    Od 2022 roku obserwujemy spadek liczby telewizorów. W 1 połowie 2024 roku sprawny telewizor posiadało 92,7% gosp. domowych. Liczba telewizorów zmniejsza się szczególnie w dużych miastach, wśród osób z wyższym wykształceniem oraz wśród młodzieży i młodych dorosłych (16-29 lat).

    Maleje również liczba tradycyjnych odbiorników

    ...[...]
    5 września, 2024

    Dla widzów TV lokalnych ważne są programy polityczne, jeśli bezpośrednio dotyczą ich regionu.

    Redakcja
    Internauci preferują płacić za treści w internecie poprzez abonament – KIM udostępnia wyniki analizy dwóch obszarów

    28.08.2024

    W ramach projektu badawczego Audio Track, zrealizowano moduł analizujący dwa ciekawe obszary:

    – preferencji dotyczących treści/programów telewizyjnych wybieranych przez widzów telewizji lokalnych oraz

    – preferencji w zakresie opłat za płatne treści w internecie.

    Pomiar prowadzono w okresie  29.07–11.08.2024

    ...[...]
    15 kwietnia, 2024

    Radio to nadal bardzo popularne medium – Krajowy Instytut Mediów publikuje wyniki badań Audio Track za rok 2023, porównując je z rokiem 2022

    Redakcja

    15.03.2024

    W 2023 r., w kategorii 15+, radio gromadziło średnio 18,1 mln słuchaczy dziennie (56,6% ogółu mieszkańców Polski w tej kategorii) vs. 20,1 mln (62,2%) w 2022 roku.

    Spadek liczby słuchaczy dotyczy jedynie odbioru radia za pośrednictwem fal radiowych.

    Nie ulega zmianie liczba osób słuchających radia przez internet (7,6% ogółu mieszkańców Polski 15+).

    RMF FM

    ...[...]
    12 kwietnia, 2024

    Telewizje lokalne, ogółem, posiadają 4,3 mln odbiorców

    Redakcja

    Krajowy Instytut Mediów prezentuje wyniki badań oglądalności lokalnych stacji telewizyjnych za rok 2023.

    Telewizja WTK była najchętniej oglądaną telewizją lokalną w 2023 roku. Z szacowaną liczbą odbiorców prawie 261 tys., stanowi 6,1% widzów wszystkich telewizji lokalnych na rynku ogólnopolskim.

    Drugą w rankingu jest TV Olsztyn, z widownią obejmującą 234 tys. osób (5,5% ogółu widzów stacji

    ...[...]
    10 kwietnia, 2024

    Wyniki Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów za 2023 rok

    Firma

    04.04.2024

    Odbiornik telewizyjny nie jest już wiodącym urządzeniem w gospodarstwach domowych. Jest powoli wypierany przez telefon komórkowy. Maleje również liczba tradycyjnych odbiorników radiowych, które są zastępowane urządzeniami mobilnymi.

    Grafika: Krajowy Instytut Mediów

    Z jednej strony maleje dostęp do tradycyjnego źródła sygnału tv, z drugiej strony pojawienie się internetu zwiększa potencjał dostępu do

    ...[...]
    8 kwietnia, 2024

    Badanie Założycielskie Raport 2023

    Firma

    02.04.2024

    Badanie Założycielskie prowadzone przez Krajowy Instytut Mediów to pierwsze w Polsce jednoźródłowe badanie opisujące użytkowników telewizji, radia i internetu. Objęło w roku 2023 ogólnopolską losową próbę 15 015 gospodarstw domowych (największą w Polsce), w których zrealizowano łącznie 32 735 wywiadów z osobami w wieku 4 lata i więcej. Pomiar jest realizowany cyklicznie, na dużej próbie losowej, adresowej, zgodnie z wymogami precyzyjnych badań przesiewowych, w oparciu o spis gospodarstw domowych...[...]
    Dział Badania

    Badania mediów to ogół badań, wykorzystujących różne metody i techniki badawcze, których zasadniczych celem jest zbieranie i analizowanie wszelkich danych na temat zasięgu i użytkowania prasy, radia, telewizji oraz Internetu. Krajowy Instytut Mediów to wyspecjalizowany podmiot badawczy, zajmujący się kompleksowymi pomiarami konsumpcji telewizji, radia i internetu w Polsce. Głównym badaniem prowadzonym przez Instytut jest Jednoźródłowe Badanie Założycielskie, realizowane zgodnie ze "Złotym Standardem Pomiaru Mediów Elektronicznych".

    Najnowsze wpisy

    22 grudnia, 2025
    Koniec starego Hollywood? Netflix przejmuje Warner Bros. i zmienia reguły gry
    Redakcja
    22 grudnia, 2025
    Orange Polska i APG wspólnie kupują Nexerę
    Redakcja
    22 grudnia, 2025
    Zmiana warunków świadczenia usług roamingu w Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii, Liechtensteinie oraz Ukrainie i Mołdawii od dnia 1 stycznia 2026 r.
    Redakcja

    W tym dziale

    22 grudnia, 2025
    Sztuczna inteligencja w mediach. Co naprawdę myślą Polacy? Badanie opinii publicznej na zlecenie KRRiT
    Redakcja
    15 maja, 2025
    Infrastruktura i sposoby konsumpcji usług medialnych w 2024 r.
    Redakcja
    22 października, 2024
    Krajowy Instytut Mediów prezentuje wyniki badań oglądalności lokalnych stacji telewizyjnych za okres od lipca 2023 r. do czerwca 2024 r.
    Redakcja