MediaInOne - Portal informacyjno-komunikacyjny branży medialnej
lub
lub
Nadawcy


Zapewne wielu z nas sądzi, że wszyscy wokół korzystają z oferty platform streamingowych, ale w rzeczywistości teza ta jest prawdziwa jedynie w odniesieniu do mniej niż połowy społeczeństwa. Tak przynajmniej wynika z badania IBRIS przeprowadzonego dla PAP.
Okazuje się, że dla 51,7 proc. Polaków platformy streamingowe nie są na tyle atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu, by decydować się na płacenie za oglądanie ich oferty. Jedynie 4,7 proc. badanych przyznaje, że korzysta z nich codziennie. Znacznie częściej robią to kobiety (56,7 proc.). Jeśli chodzi o wiek użytkowników, to największe zainteresowanie deklarują osoby młode (18-29 lat). W tej grupie jedynie 2,4 proc. nie korzysta z treści dostępnych na platformach streamingu. Na przeciwnym biegunie znajdują się seniorzy. Z badania wynika, że 80,8 proc. osób w wieku 60-69 lat nie ogląda Netflixa, HBO Max czy Amazon Prime Video. Nie ukrywam, że jestem tym zaskoczony, bo w moim otoczeniu praktycznie wszyscy rozmawiają o serialach czy filmach oglądanych właśnie na wspomnianych platformach.
Okazuje się, że istotny wpływ na to ma zarówno wykształcenia, jak i… poglądy polityczne. Z badania IBRIS wynika, że wśród osób z wykształceniem podstawowym i zasadniczym zawodowym aż 68,9 proc. nie korzysta z serwisów streamingowych, wśród osób z wykształceniem wyższym to tylko 37,1 proc. Osoby identyfikujące się z prawicą najczęściej deklarują niekorzystanie z platform (67,3 proc.). Ale jednocześnie 7 proc. tych, którzy w tej grupie oglądają treści serwisów takich jak Netflix, HBO Max, Disney+ czy Amazon Prime Video, robi to codziennie. Wśród osób o poglądach centrowych odsetek ten wynosi 3,8 proc., a wśród lewicowców 3,9 proc. Ci ostatni natomiast najczęściej korzystają z platform kilka razy w miesiącu (40,7 proc.).
Aż 30 proc. Polaków wydaje miesięcznie powyżej 60 złotych na dostęp do platform streamingowych. 22,0 proc. płaci za to od 21 do 40 złotych, a 17,9 proc. – od 41 do 60 złotych. Najmniej, bo do 20 złotych, wydaje 15,2 proc. badanych, a co dziesiąty z nas korzysta z darmowych okresów próbnych lub współdzielonych kont, bez ponoszenia kosztów. Niespodzianką jest, że najwięcej skłonne są wydawać osoby w wieku 60-69 lat. W tej grupie wiekowej ponad połowa (57,2 proc.) korzystających z dostępu do platform streamingowych płaci za to miesięcznie powyżej 60 zł.
Wyniki badania pokazują, że telewizja tradycyjna trzyma się mocno i zapowiadanie jej szybkiej śmierci jest zdecydowanie przedwczesne.

O autorze

Redakcja

Kontakt

redakcja@mediainone.pl

Adres

MediaInOne
Traugutta 25
90-113 Łódź

Najnowsze wpisy

7 października, 2025
Usługa Vectry Bezpieczny Internet DOM zablokowała już setki tysięcy ataków hakerskich
Redakcja
7 października, 2025
Rekomendacja Pełnomocnika Rządu ds. Cyberbezpieczeństwa: zaprzestanie korzystania z oprogramowania PAD CMS
Informacja
7 października, 2025
Disney+ podnosi ceny w Polsce – zmiany już obowiązują nowych subskrybentów
Redakcja

W tym dziale

7 października, 2025
Disney+ podnosi ceny w Polsce – zmiany już obowiązują nowych subskrybentów
Redakcja
29 września, 2025
Rynek po Paramount, kto wypełni lukę?
Redakcja
23 września, 2025
Stargaze – pierwszy kanał telewizyjny dla twórców internetowych startuje w Polsce
Redakcja