MediaInOne - Portal informacyjno-komunikacyjny branży medialnej
lub
lub
Operatorzy

Raport Nexery

Aż 68% Polaków korzysta z platform streamingowych co najmniej kilka razy w tygodniu, a prawie jedna trzecia sięga po filmy i seriale online codziennie.

Zaledwie co czwarty internauta nie posiada konta na żadnej platformie streamingowej. Najchętniej wybieraną usługą jest Netflix, z którego korzysta 56% użytkowników, a także Disney Plus i Amazon Prime. Takie dane płyną z najnowszego raportu „Polacy w internecie – rozrywka, praca, codzienność”, opracowanego przez K+Research we współpracy z firmą Nexera.

Internet stał się dla Polaków nieodłącznym elementem życia codziennego. Aż 9 na 10 badanych uważa się za regularnych użytkowników sieci, spędzając w internecie średnio od 3 do 8 godzin dziennie. Znaczną część z tej puli zajmuje rozrywka – zarówno przed smartfonem, jak i ekranem komputera. Rutyną jest dla nas także zasiadanie przed telewizorem, jednak już niekoniecznie w takiej formule, jak choćby dekadę temu. Miejsce standardowych programów TV coraz częściej zajmują platformy streamingowe/VOD, a stale rosnąca oferta oraz mnogość pakietów sprawiają, że na potęgę sięgają po nie zarówno kobiety, jak i mężczyźni. – Jako dostawca multiświatłowodu działamy bardzo blisko lokalnej, internetowej społeczności i od lat staramy się dowiedzieć, jak najwięcej o jej potrzebach, celach, ale także wątpliwościach. Nasz najnowszy raport utwierdza nas w przekonaniu, że polscy internauci nie oczekują przeciętności. Wręcz przeciwnie. Potrzebują jakościowego i stabilnego łącza. Bo tylko na takim można w domowym zaciszu komfortowo oglądać filmy w wysokiej jakości – mówi Paweł Hordyński, członek zarządu ds. finansowych w Nexerze i dodaje, że gdy w domu znajduje się kilku domowników, którzy w jednym momencie chcieliby obejrzeć ulubioną produkcję, prędkość rzędu 600 mb/s staje się absolutnym minimum. – Jak pokazują nasze dane, takie łącze znajduje się w coraz większej liczbie polskich gospodarstw domowych, a według prognoz rynkowych już za kilka lat stanie się w naszym kraju standardem – podkreśla Hordyński.

Konto na platformach streamingowych mają niemal wszyscy
Nowy raport Nexery pokazuje, że Polacy chętnie korzystają z usług streamingowych i robią to co najmniej kilka razy w tygodniu (68% wskazań dla próby regionalnej* oraz 73% wskazań dla próby ogólnopolskiej), przy czym nawet co trzeci badany przyznaje, że zagląda do tego typu serwisów codziennie. Warto podkreślić, że w skali całego kraju zaledwie co czwarty respondent zadeklarował, że nie posiada konta na żadnej platformie streamingowej. Rzadziej takie deklaracje składają uczestnicy badania z próby regionalnej. Zdecydowanie częściej takiej odpowiedzi udzielają osoby z pokolenia Baby Boomers w porównaniu z Gen Z (48% vs 6%).

Netflix króluje u panów. Panie częściej sięgają po Disney Plus
Najchętniej wybieranym serwisem tego typu w Polsce jest Netflix (56% dla próby ogólnopolskiej oraz 70% regionalnej). Aż 62% mieszkańców Regionów Nexery korzysta z tej platformy regularnie co najmniej kilka razy w tygodniu. Drugi pod kątem popularności jest Disney Plus. Zwolenniczkami tej platformy są szczególnie kobiety, podczas gdy mężczyźni częściej wybierają Amazon Prime. A czego w serwisach streamingowych poszukują Polacy? Uczestnicy badania, niezależnie od charakteru próby najczęściej oglądają filmy (77% dla próby ogólnopolskiej oraz 72% dla próby regionalnej) oraz seriale (nieco częściej w regionach). Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. dokumenty i bajki.

Internet i telewizja czołowym źródłem informacji
Choć formuła, w jakiej oglądamy telewizję, zmienia się błyskawicznie, jej rola jako kluczowego źródła informacji, pozostaje niepodważalna. W tegorocznym badaniu Nexera zapytała Polaków o to, skąd najczęściej czerpią wiedzę o najważniejszych wydarzeniach, polityce i sporcie. Blisko połowa respondentów wskazała telewizję jako jedno z najważniejszych źródeł informacji (48%), a ustąpiła ona miejsca jedynie portalom internetowym (49% w Regionach Nexery i 43% w całej Polsce). Mniej wskazań uzyskały kolejno: media społecznościowe, radio, rodzina i znajomi oraz prasa.

  • Próba regionalna dotyczy badania w regionach, w których Nexera prowadzi swoją działalność biznesową i obejmuje konkretne obszary 7 województw: łódzkiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego, kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego, opolskiego oraz śląskiego.
    Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie www.regionynexery.pl

O autorze

Redakcja

TV-Sat Magazyn

Kontakt

redakcja@mediainone.pl

Adres

MediaInOne
Traugutta 25
90-113 Łódź

Najnowsze wpisy

29 października, 2025
X Jubileuszowy Zjazd MiŚOT
Redakcja
28 października, 2025
Netia ze statusem Google Cloud Interconnect Partner
Redakcja
17 października, 2025
Media Freedom Act – nowa era regulacji mediów w Unii Europejskiej
Redakcja

W tym dziale

28 października, 2025
Netia ze statusem Google Cloud Interconnect Partner
Redakcja
17 października, 2025
Polski Światłowód Otwarty zwiększa zasięg. Blisko 53 tys. nowych gospodarstw z dostępem do szybkiego internetu
Redakcja
7 października, 2025
Usługa Vectry Bezpieczny Internet DOM zablokowała już setki tysięcy ataków hakerskich
Redakcja